Модификации на наставата за учениците со дислексија според Д-р Левин
- By damjanfinal21
- In Дислексија
- Posted April 23, 2024
Модификации на наставата за учениците со дислексија според Д-р Левин
Д-р Мел Левин бил истакнат професор од Универзитетот во Северна Каролина чија што специјалност биле специфичните тешкотии во учењето. Тој стоел на ставот дека за правилен третман на учениците со дислексија е потребно да се направат одредени модификации на наставата, меѓутоа таквите модификации значајно не отстапуваат од веќе воспоставената наставничка пракса. Во прилог ви ги презентираме модификациите на наставата кои Д-р Левин смета дека е потребно да се направат од страна на наставниците.
Проверка на наученото | ||
1. | Модифицирање на темпото
Чести паузи за повторување и резимирање на материјалот. Спор говор со паузи по важните информации. |
Да се сигнализира на ученикот пред да се испраша.
Да се дозволи повеќе време на тестовите. |
2. | Намалување на обемот
Потцртување на учебниците Намалување на обемот кој се очекува од ученикот |
Да се дозволат пократки писмени задачи. |
3. | Приспособување на сложеноста
Мноштво практични примери за апстрактни концепти. Апстрактното да се објасни со конкретни зборови.
|
Тестот да се однесува на еден тип проблем, а не да се дава комбинација од различни.
Ученикот да се провери само на еден аспект од задачата. Да се направи распоред за секој одделен сегмент од лекцијата и да се следи ученикот. |
4. | Приоритети
Да се акцентираат клучните поенти од лекцијата. Да се направи преглед – концепт на лекцијата. Да се фокусира на еден или два аспекти. |
Да се оценува само за содржината не за спелувањето.
Ученикот да се посвети само на еден аспект од писмената задача – пр. елаборација на проблемот. |
5. | Промени во курикулумот
Да се намали времето за предмети кои барат јазичен израз. Да се дозволат паузи. |
Да се дозволи ученикот да користи печатни букви, наместо да се инсистира на ракописни.
Да се дозволи ученикот да го издиктира одговорот за прашања на есеј. |
6. | Посебни помагала
Да се користат картички за потсетување. Да се направи распоред табела ма ѕид со очекуваните чекори – фази од задачата. Да се користат аудио книги. |
Да се дозволи на учениците да се служат со помагала кои им се на располагање – ИКТ. |
7. | Промена на рутината
Да се дозволи колаборативно – тимско учење. Да се промени распоредот на предмети. |
Да се дозволат паузи
Да се дозволи и шарање по кориците. Да се дозволи рачна изработка како замена. |
8. | Промени на формите
Да се овозможи искуствено учење. Да се прикажуваат филмови. |
Да се користат усни извештаи.
Да се користат портфолија. Да се дозволи рачно изработен проект. |
9. | Модифицирање на повратниот одговор до ученикот | Разговор со ученикот за постигнатото.
Модифицирање на начинот на оценување. Да се побара и само-оценување на ученикот (за која оценка смета дека соодветствува неговиот одговор). |
Модификации на наставата за учениците со дислексија според Д-р Левин
Д-р Мел Левин бил истакнат професор од Универзитетот во Северна Каролина чија што специјалност биле специфичните тешкотии во учењето. Тој стоел на ставот дека за правилен третман на учениците со дислексија е потребно да се направат одредени модификации на наставата, меѓутоа таквите модификации значајно не отстапуваат од веќе воспоставената наставничка пракса. Во прилог ви ги презентираме модификациите на наставата кои Д-р Левин смета дека е потребно да се направат од страна на наставниците.
Проверка на наученото | ||
1. | Модифицирање на темпото
Чести паузи за повторување и резимирање на материјалот. Спор говор со паузи по важните информации. |
Да се сигнализира на ученикот пред да се испраша.
Да се дозволи повеќе време на тестовите. |
2. | Намалување на обемот
Потцртување на учебниците Намалување на обемот кој се очекува од ученикот |
Да се дозволат пократки писмени задачи. |
3. | Приспособување на сложеноста
Мноштво практични примери за апстрактни концепти. Апстрактното да се објасни со конкретни зборови.
|
Тестот да се однесува на еден тип проблем, а не да се дава комбинација од различни.
Ученикот да се провери само на еден аспект од задачата. Да се направи распоред за секој одделен сегмент од лекцијата и да се следи ученикот. |
4. | Приоритети
Да се акцентираат клучните поенти од лекцијата. Да се направи преглед – концепт на лекцијата. Да се фокусира на еден или два аспекти. |
Да се оценува само за содржината не за спелувањето.
Ученикот да се посвети само на еден аспект од писмената задача – пр. елаборација на проблемот. |
5. | Промени во курикулумот
Да се намали времето за предмети кои барат јазичен израз. Да се дозволат паузи. |
Да се дозволи ученикот да користи печатни букви, наместо да се инсистира на ракописни.
Да се дозволи ученикот да го издиктира одговорот за прашања на есеј. |
6. | Посебни помагала
Да се користат картички за потсетување. Да се направи распоред табела ма ѕид со очекуваните чекори – фази од задачата. Да се користат аудио книги. |
Да се дозволи на учениците да се служат со помагала кои им се на располагање – ИКТ. |
7. | Промена на рутината
Да се дозволи колаборативно – тимско учење. Да се промени распоредот на предмети. |
Да се дозволат паузи
Да се дозволи и шарање по кориците. Да се дозволи рачна изработка како замена. |
8. | Промени на формите
Да се овозможи искуствено учење. Да се прикажуваат филмови. |
Да се користат усни извештаи.
Да се користат портфолија. Да се дозволи рачно изработен проект. |
9. | Модифицирање на повратниот одговор до ученикот | Разговор со ученикот за постигнатото.
Модифицирање на начинот на оценување. Да се побара и само-оценување на ученикот (за која оценка смета дека соодветствува неговиот одговор). |